Warisan意思

warisan到 中文 的翻译,其中包括: 遗产, 遺產, 传家宝 (我们发现了 8 的翻译)。 带有warisan的例句至少包含 118 翻译。

warisan

  • 遗产

    noun

    Ia warisan kaum aku.

    那 是 我 的 子民 的 遗产

  • 遺產

    noun

    Dan satu hari, dia akan mempunyai warisan sendiri.

    有 一天 他 也 會 留下 他 自己 的 遺產

  • 传家宝

    noun

不太频繁的翻译

傳世 · 遗赠物 · 祖传家产 · 祖传遗物 · 继承财产

Dan walaupun mereka telah dibawa pergi mereka akan kembali lagi, dan memiliki negeri Yerusalem; oleh kerana itu, mereka akan dipulihkan semula ke negeri warisan mereka.

尽管他们被带走了,他们必归回,并拥有耶路撒冷地;因此,他们必在继承的土地上再次a复兴。

Pada waktu itu perjanjian ini yang telah Bapa janjikan dengan umat-Nya akan digenapi; dan pada waktu itu Yerusalem akan dihuni kembali oleh umat-Ku, dan akan menjadi negeri warisan mereka.

然后父必履行与他人民立的这圣约;那时a耶路撒冷必再由我人民居住,成为他们继承的土地。

Bagaimanakah kita dapat melindungi warisan rohani kita?

Kebenaran ini juga adalah sebahagian daripada warisan rohani kita.

Apakah itu warisan rohani kita?

Dan satu hari, dia akan mempunyai warisan sendiri.

Individu yang Menjadikan Yehuwa Warisan Mereka

Lindungilah Warisan Anda dengan Membuat Pilihan yang Bijak

22 Dan terjadilah bahawa suara rakyat datang, mengatakan: Lihatlah, kita akan menyerahkan negeri Yerson, yang berada di timur dekat laut, yang bersebelahan dengan negeri Kelimpahan, yang berada di selatan negeri Kelimpahan; dan negeri Yerson inilah negeri yang akan kita berikan kepada saudara-saudara kita sebagai warisan.

22事情是这样的,民意来到说:看啊,我们愿将满地富以南、东部沿着海、毗连着满地富的裘勋地让出来;我们愿意把裘勋这块地给我们的弟兄作为产业。

Kerana jika kita berkelakuan seperti Esau, kita lebih mudah digoda untuk melakukan dosa seperti perbuatan cabul. Hal ini akan menyebabkan kita hilang warisan rohani.

因为我们要是像以扫那样受制于肉体的欲望,就会很容易通奸行淫,为了满足肉欲而舍弃圣物。

menjadikan Yehuwa sebagai ‘warisan’ anda?

16 Oleh kerana itu, biarlah kita setia mematuhi perintah-perintah Tuhan; oleh kerana itu biarlah kita pergi ke negeri warisan bapa kita, kerana lihatlah dia telah meninggalkan emas dan perak, dan segala jenis kekayaan.

16因此,让我们忠信地遵守主的诫命;让我们下到父亲a继承的土地那里,因为看啊,他留下了金子、银子和各种财富。

Kita ada warisan yang besar dan mulia dari ibu bapa yang mengorbankan hampir semua milikan mereka untuk mencari tempat di mana mereka dapat membesarkan keluarga mereka dengan iman dan keberanian supaya generasi berikut akan mempunyai kesempatan yang lebih besar.

我们拥有伟大高贵的传承──父母几乎放弃所有一切,只为了找寻一个地方,使他们能以信心和勇气来养育家庭,好让他们的下一代能拥有比他们更好的机会。

8 Dan akan terjadilah bahawa mereka akan dikumpulkan daripada peleraian lama mereka, dari pulau-pulau di laut, dan dari keempat bahagian bumi; dan bangsa-bangsa bukan Israel akan menjadi agung di mata-Ku, firman Tuhan, dalam membawa mereka ke negeri-negeri warisan mereka.

8事情将是这样,经过长期分散后,他们必从各a海岛和大地的四方b聚集;神说,在我看来,外邦各族在c带领他们回到继承的土地这事上很伟大。

Keserasian Groupware & & Opsyen Warisan

Tetapi jika anda menolak adat dan kepercayaan yang sudah lama dihargai mereka, mereka mungkin berasa bahawa anda sedang menolak warisan keluarga.

可是,如果你的新信仰也使你舍弃一些深受他们珍视的信仰和习俗,他们就可能觉得,他们竭力传授给你的宝贵遗产,你却毫不珍惜,弃若敝屣。

20 Dan sekarang, saudara-saudaraku yang dikasihi, melihat bahawa Tuhan kita yang penuh belas kasihan telah memberi kita demikian banyak pengetahuan berkenaan hal-hal ini, marilah kita mengingati Dia, dan mengetepikan dosa-dosa kita, dan tidak menundukkan kepala kita, kerana kita tidak tersingkir; walaupun demikian, kita telah dihalau keluar dari negeri warisan kita, tetapi kita telah dituntun ke sebuah negeri yang lebih baik, kerana Tuhan telah menjadikan laut jalan kita, dan kita berada di atas sebuah pulau di laut.

20现在,我心爱的弟兄们,我们既明白我们慈悲的神已赐给我们这么多有关这些事的知识,让我们记念他,并且离弃我们的罪,不要垂头丧气,因为我们并未被抛弃;尽管我们被a赶出我们继承的土地,但我们已被领到一块b更好的土地,因为主使海成为我们的c路,而我们在一个d海岛上。

Di tengah-tengah ribut kehidupan yang terhebat, jangan lupa warisan ilahi anda sebagai putera atau puteri Tuhan atau destinasi abadi untuk suatu hari kembali untuk tinggal bersama-Nya, yang mana akan melepasi apa-apa yang dunia boleh tawarkan.

当你处在人生大风暴之中,不要忘记你是神的儿女,这个神圣的传承,也不要忘记你永恒的目标,是有一天回去与祂同住,这超越世人所能提供的一切。

* Tanah warisan keturunan Joseph ialah Hemisfera Barat Amerika.

3 Bahawa selepas mereka harus dihancurkan, bahkan kota agung Yerusalem, dan ramai dibawa tertawan ke negara Babylon, menurut waktu Tuhan sendiri, mereka akan kembali lagi, ya, bahkan dibawa balik keluar dari tawanan; dan setelah mereka dibawa keluar dari tawanan, mereka akan memiliki lagi negeri warisan mereka.

3在他们灭亡,a耶路撒冷大城也灭亡,许多人被b俘往c巴比伦后,他们会按照主认为适当的时刻,d再度返回,是的,必从囚禁中释回;而从囚禁中释回之后,必再拥有他们继承的土地。

33 Pada waktu itu Bapa akan mengumpulkan mereka bersama lagi, dan memberikan kepada mereka Yerusalem untuk negeri warisan mereka.

33那时父必再聚集他们,将耶路撒冷赐给他们作继承的土地。

Warisan rohani keluarga saya dan pengalaman-pengalaman itu membuat saya ingin menjadi mubaligh.

父母的教导和我先前的经历让我想成为一个特派传道员。